Sunday, October 28, 2007

Chapter 4

Theme of this chapter: speaking up.

Truth of Words Unsaid (Kirya Chapter 4)

This thing about adding new characters is a delicate business: too many names, even if it's only sidecharacters, confuses a story and dulls the focus. But often people solve this by re-using characters earlier introduces in places where they shouldn't appear naturally, and I refuse to do that. And if the reader knows, automatically, that every character that is introduced has an important role to play, they sit and wait for something big to happen them. That's not how reality is. So I work a lot on what character to add and what to not, and how to have them come and go.

The whole Tales of Ruins sequence (it's actually named One World, Tales of Ruins is just a part) is the story of a world, with all that means considering politics and games for power. I try to make it real, but focus on smaller people caught in the middle, or it would be as fun as reading a history book (Okay, history books are fun, but maybe not *this* fun ^^). Anyway, some stories handle bigger events, like Tales of Ruins, some concern smaller.

And what category does Kirya belong to? You'll find out if you keep reading. :3

3 comments:

Nightflyer said...

Utvecklingen var intressant i det här kapitlet. Att Kirya möter en ur guarden och att Lavender lär sig skriva... Även att de brutit upp är intressant.

-En sak som är lite jobbigt med att läsa kapitel efter kapitel med så långa mellanrum är att man förlorar översikten. Men det är mycket lättare att ge kritik dock.

För mig förstör det läsupplevelsen något, men det gynnar dig om du vill ha mer detaljerad kritik.-

Jag blir mer och mer nyfiken på Obon. Jag vill veta vad det är som driver honom. Han verkar så okompliserad. Men jag känner dig... så, så är nog inte fallet.

Lavender verkar däremot mer än kompliserad. För mig har hon en självklar framtid i berättelsen mer än till och med Obon har.Jag vet inte varför men jag räknar iskallt med att hon är kvar till slutet. Även om det inte är på det mest uppenbara sätt.

Yeonni said...

Hehe, weeee ^^ Tja, du har rätt om ganska mycket, kan jag ju säga. Och samtidigt inte. Men men, jag kan ju inte säga något annat utan att avslöja för mycket =P

Jag vet att det inte är så bra för er att läsa såhär i bitar. -_- Men om jag faktiskt fortsätter skriva i den här takten som jag har på senaste, så börjar jag nog posta dom två och två kapitel istället, kanske bättre?

Nightflyer said...

Ja det skulle funka mycket bättre. Om det går så är det superbra. ^^